Our training courses are structured and made available through the EducarDH Platform, created to strengthen human rights work. Our approach connects theory and practice through a Freirean pedagogical methodology, promoting critical understanding of national and international protection systems and encouraging continuous learning.
Through the EducarDH Platform , developed based on UNESCO's understanding of digital education, participants have access to online courses (asynchronous and synchronous) that present the fundamentals of international human rights protection systems and the basics of advocacy. The courses include dynamic and interactive materials that promote structured and accessible learning.
Through group activities and workshops available on the platform and in face-to-face training sessions, this module encourages networking and the strengthening of collective action in human rights. The exchange of experiences and collaboration in strategic spaces are central elements of this stage.
With the knowledge acquired in the previous modules, participants use the EducarDH Platform and other tools to access practical guidance on strategic advocacy in decision-making spaces. This stage includes the use of parallel reports, oral statements, and fact sheets to strengthen participation in human rights systems.
Upon completing the modules, defenders become part of the International Advocacy Network (RAI e RAIJ), a virtual and collaborative space that provides materials and guidance for international advocacy.
Curso totalmente online e assíncrono, com objetivo de apresentar os principais mecanismos internacionais de defesa dos direitos humanos da ONU: o Conselho de Direitos Humanos, a Revisão Periódica Universal (RPU), os Procedimentos Especiais e os Órgãos de Tratados. A formação também contextualiza esses mecanismos com os Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS) da Agenda 2030.
Formação voltada a jovens defensoras e defensores de direitos humanos, com foco na implementação da Agenda 2030 e dos ODS nos seus territórios. O curso é dividido em três módulos complementares: Módulo Conhecer, Módulo Articular e Módulo Incidir.
De forma compacta, completamente virtual e assíncrono, o principal objetivo é promover às juventudes o acesso a um breve conteúdo teórico e básico sobre a Agenda 2030, a fim de que possam desenvolver capacidades concretas de incidência nos territórios onde vivem e atuam.
Formação voltada a profissionais dos Sistemas de Justiça, com foco na Revisão Periódica Universal (RPU) como ferramenta estratégica para implementação dos direitos humanos. A trilha formativa é dividida em três módulos: Módulo Conhecer, Módulo Articular e Módulo Incidir.
Formação voltada a profissionais dos Sistemas de Justiça, com o objetivo de apresentar a Agenda 2030 e os Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS) como ferramentas para o fortalecimento dos direitos humanos. O curso promove trocas de experiências, boas práticas e contato com atores estratégicos, a fim de apontar a implementação dos ODS no cotidiano institucional.
De forma assíncrona, o curso é introdutório para educadoras e educadores que desejam incorporar os direitos humanos em suas práticas pedagógicas. Apresenta os fundamentos da Educação em Direitos Humanos (EDH) como componente essencial do direito à educação e destaca seus principais pressupostos.
Curso voltado a todas as pessoas interessadas em compreender o papel dos direitos humanos na sociedade. Num formato completamente assíncrono, o curso apresenta os conceitos fundamentais, sua origem, desenvolvimento e importância para a vida em coletividade.
A partir de conteúdos teóricos, webinários e articulação em grupo, este possui como objetivo principal: oferecer um panorama sobre os mecanismos internacionais da Revisão Periódica Universal (RPU) e da Agenda 2030 (ODS) e apresentar possibilidades de atuação internacional da sua instituição/movimento social nesses mecanismos.
Realizado a partir de materiais assíncronos e reuniões síncronas, o curso visa apresentar a Agenda 2030 e os Direitos Humanos para a juventude. A partir disso, as/os/es participantes realizaram, em trios, propostas de implementação dos ODS.
Este curso tem como objetivo promover a capacitação da sociedade civil para atuar na RPU e fortalecer coletivos nacionais na América do Sul.
Este curso tem a proposta teórico-prática de conhecimento da agenda Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS) e interpretação dela sob a perspectiva da pauta trans, com estratégia de apropriação deste mecanismo.
Throughout the training program, we facilitate dialogue and collaboration between strategic actors, offering mentoring for the development of projects and materials that promote sustainable development, always based on respect for human rights. By providing an environment for debate, exchange of experiences, and challenges, our training programs also offer many defenders their first experiences in international advocacy.
The training took place gradually, allowing us to develop our knowledge on various topics, both individually and collectively. I believe the experience was transformative, and I have already sought to apply what I learned both at work and in my personal life.
The contact with experts and the development of a group project strengthened my ability to adapt global goals to local challenges, promoting a more critical and adjusted view of the 2030 Agenda.
I came to IDDH in 2007, looking for training tools for my work as a public defender. What I gained from the two editions of CADH in which I participated was the foundation for solidifying and systematizing information, as well as a compass for continuing to deepen my knowledge of international action. Because it\'s not just about theory; it\'s not just about practice. It is a space where theory and practice connect, in the Freirean sense, to provoke emancipatory praxis.
Participating in the UN and Youth training was extremely important for improving my performance and that of my colleagues at Produtora Maré Cheia. With our knowledge of the SDGs, we were able to develop an advocacy proposal focused on combating environmental and climate racism in the outskirts of Belém, which we hope to put into practice in the territories soon.
Our website uses cookies to provide the best possible experience. For more information, please see our Privacy Policy and Data Processing Policy
The teaching methodology used in our courses follows the Human Rights Training Pathway, organized into three interconnected modules: KNOW, CONNECT, and INFLUENCE. This approach connects theory and practice through a Freirean pedagogical methodology, promoting critical understanding of national and international protection systems and encouraging continuous learning.